www.waterzoeker.nl

Strand en Waders forum is een metaaldetectie communicatie forum voor strand- en waterzoekers metaaldetector zoekers.

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

translator
France
Duits
Engels
Galerij

Laatste onderwerpen
» Cadeautje voor Danny Peep plaza
Vandaag om 11:43 pm van reneeke

» Stop er mee
Vandaag om 8:29 am van Henri

» Manier van foto's plaatsen is gewijzigd.
di feb 21, 2017 11:44 am van Leo

» Tinypic
do feb 16, 2017 5:10 pm van Peepplaza

» Lijst met landen waar metaal detecteren is toegestaan / verboden
wo feb 08, 2017 8:02 pm van Henri

» Collega of concurrent?
zo feb 05, 2017 12:24 pm van hoedan

» minelab excalibur II
vr feb 03, 2017 6:38 pm van jeroenV

» gezocht Duitse bodemvondsten
do feb 02, 2017 6:08 pm van Einzelganger

» gezocht kapotte bovensteel of ondersteel Minelab
di jan 31, 2017 7:58 pm van Einzelganger

februari 2017
madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

Kalender Kalender

Enquête
Verenigingen

klok
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten :: 1 bot

Peepplaza, reneeke, vlok

[ Bekijk volledige lijst ]

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 26. Dit aantal is bereikt op zo sep 20, 2015 7:48 pm.
Trouwring verloren!

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

www.waterzoeker.nl » Strandzoeken & waden » Marktplaats » gezocht kapotte bovensteel of ondersteel Minelab

gezocht kapotte bovensteel of ondersteel Minelab

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ray

Pieper
Pieper
Ik ben op zoek naar een kapotte boven of ondersteel van een Minelab Explorer / Safari of Etrac.
In afwachting van bericht Minelab Ierland of ze het plastieke onderdeel voor de schotelbevestiging ook los verkopen begin ik hier ook maar alvast met vragen.
De Etrac die ik nu heb is mij te klein ivm mijn lengte.
Hij moet dus langer worden.
Ik weet dat er een langere ondersteel is te krijgen maar 10cm langer is denk nog net te kort.
De Etrac is standaard al korter dan mijn Terra dus er moet een forsere aanpassing komen.
Als iemand iets heeft liggen dan hoor ik dat graag.
Alvast dank

Leo

moderator
moderator
Daar waren we al bang voor Ray, ik hoop dat iemand je kan helpen, desnoods een andere steel bouwen, het onderste deel waar de schotel aan wordt bevestigd kan er af, dus als je die op een andere buis kan monteren kun je zelf de lengte bepalen.

Einzelganger

moderator
moderator
Bekend probleem.
Rene heeft dat ook en we zijn al aan het kijken voor hem of we van twee strlen 1 hele lange kunnen maken.
Nadeel is dat de kabel erdoor loopt dus pasbus zal aan buitenkant moeten komen.

MINELAB CTX 3030
XP DEUS  
MINELAB Pro Find pinpointer

Leo

moderator
moderator
Vind mijn idee beter

Einzelganger

moderator
moderator
Ja carbonbuis kan je zo bestellen en prijs valt echt mee.
Dat vierkante blok aan uiteinde kan je er zo met epoxy hars opmaken en in model schuren.

MINELAB CTX 3030
XP DEUS  

Leo

moderator
moderator
Zie je, je weet het wel.

reneeke

zoeker
zoeker
Ik heb de langere ondersteel besteld en het scheelt bar weinig Ray.Ik wil ook een langere mocht jr de oplossing hebben graag.

Laatst aangepast door reneeke op zo jan 22, 2017 7:59 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Leo

moderator
moderator
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] schreef:Ja carbonbuis kan je zo bestellen en prijs valt echt mee.
Dat vierkante blok aan uiteinde kan je er zo met epoxy hars opmaken en in model schuren.

Je kunt er ook nog aan de bovenkant een brede kunststof ring op lijmen, en deze langs de slijpsteen halen voor de platte kantjes.

Einzelganger

moderator
moderator
Ja dat kan ook inderdaad, met wat elleboogvet is ie zo op maat

MINELAB CTX 3030
XP DEUS  

Leo

moderator
moderator

Peepplaza

Admin
Admin
Is een Mars MD steel geen optie

Ray

Pieper
Pieper
Ha meezoekers.

Ik heb idd zitten denken om een langere carbonsteel te kopen en er een stuk tussen te doen.
Het rottige is dat je met pas-stukjes moet gaan werken.
Deze wil ik zo hoog mogelijk gaan aanpassen dus zo dicht mogelijk bij de bovensteel.
Ik wil zo weinig mogelijk extra gewicht bij de schotel hebben.
Al hebben we het misschien over grammen, koppelstukje en wat lijm, maar iedere gram aan een uiteinde is teveel.
Een MarsD steel heb ik ook aan zitten denken, maar wederom wil ik eerst weten hoelang die is.
Het plastic schotelbevestiging gedeelte zou je opnieuw kunnen gebruiken al zal je deze eerst heel netjes en voorzichtig moeten uitboren, dan kan je zonder koppelstuk er een nieuwe buis inlijmen.
Het kleine geleidings blokje op de bovenkant kan je idd maken met epoxie-hars en goed op maat schuren.
We hebben weer een uitdaging.
Levert Minelab de plastic schotelbevestings units los, dan is het probleem opgelost.
Zolang ze er geen absurde prijs voor rekenen dan bestel ik er gelijk een zooi en maak desnoods een aantal extra lange stelen voor een ieder die er 1 nodig heeft.
Een meter carbon 3k komt op ongeveer op 30euro..plastieke schotelbevestiging geen idee.
Laat het in het ergste geval op 50euro totaal uitkomen, dan heb je in ieder geval genoeg overlengte en betaal je nog steeds geen 67euro voor een ondersteel die maar net 10cm langer is.
Weer een leuk project in ieder geval.
Wordt vervolgd!!!

reneeke

zoeker
zoeker
Dat stukje tussen steel en schotel,zo vast zit dat niet,ik heb aanrijding gehad en schotel was afgebroken en het tussenstuk is los gekomen,heb met secondelijn weer vastgelijmd,heb toen niet bij stil gestaan maar nu ik het zo lees,ga ik toch is kijken of ik m nog los kan krijgen met die secondelijm er tussen mogelijk als je steel klemt van jou detector en schotel probeert los te wrikken door er wat kracht op te zetten komt ie wel los.Het is proberen waard Danny,bij mij is ie toen los gekomen bij de aanrijding.ik heb de originele steel nog liggen ik ga morgen is proberen of ik los krijg.

Leo

moderator
moderator
Succes

Maar veel mensen die een Excalibur hebben gekocht kregen daar een kort duik. Steeltje bij, worden bijna nooit gebruikt, moet je dus aan kunnen komen.kun je die beter slopen.

Onee, dat gaat niet, dan kan er geen kabel meer door.

Laatst aangepast door Leo op ma jan 23, 2017 9:12 am; in totaal 1 keer bewerkt

reneeke

zoeker
zoeker
Het stukje los is zo gebeurd,waarmee ik mee zit is het vierkantje op lange carbonsteel te maken.Dus Ray het is pinuts om los te krijgen.Hoef je dus niet uit te boren.Zie de foto.[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Laatst aangepast door reneeke op zo jan 22, 2017 10:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt

reneeke

zoeker
zoeker
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

jantje

Pieper
Pieper
is er geen carbon buis met een binnendiameter die gelijk is aan de buitendiameter van detetector? Dan zaag je de steel door waar je wil en lijmt er de buis overheen zo lang je wil. groetjes Jan

reneeke

zoeker
zoeker
Dat is ook een idee Jan,ik zal morgen is kijken.Ik heb de verlengde steel al gekocht daar de originele veel te kort is,maar de langere steel mag ook wel wat langer zijn.Ik had er vrede mee,tot Ray met idee kwam.Echt veel langer dan de originele steel is de langere steel ook niet.morgen eerst werken dan weer zoeken dus het wordt een leuk dagje:D

Ray

Pieper
Pieper
Kijk Rene jij hebt het al voor elkaar.
Als het mij lukt ben ik ook klaar.
Hopen dat het niet te vast zit bij mij en dat ze geen superlijm hebben gebruikt.
Zal hem voorzichtig in de bankschroef moeten klemmen en wat gaan wrikken zonder de boel te beschadigingen.
Misschien even laten schrikken met een tik van een kunststof hamer.
Je kan iig al met je project beginnen.
Op jacht naar een kortere duiksteel bij het niet los krijgen is ook een optie.
Het projectje moet gaan lukken.

Henri

erelid
Is dit geen optie Ray ? Hoef je de steel ook niet in te korten

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

reneeke

zoeker
zoeker
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] schreef:Kijk Rene jij hebt het al voor elkaar.
Als het mij lukt ben ik ook klaar.
Hopen dat het niet te vast zit bij mij en dat ze geen superlijm hebben gebruikt.
Zal hem voorzichtig in de bankschroef moeten klemmen en wat gaan wrikken zonder de boel te beschadigingen.
Misschien even laten schrikken met een tik van een kunststof hamer.
Je kan iig al met je project beginnen.
Op jacht naar een kortere duiksteel bij het niet los krijgen is ook een optie.
Het projectje moet gaan lukken.

Zie pb Ray!

Leo

moderator
moderator
Duiksteel gaat niet werken Ray, besef nu later dat daar de kabel niet door kan.

Een buis over de oude buis heen gaat ook niet werken denk ik, dan is hij te dik voor het onder stuk, en past misschien ook niet meer in de bovensteel.

Ray

Pieper
Pieper
Het gaat allemaal ongetwijfeld goedkomen.
Anders Henrie's knielappen.
Schotelbevestigingstuk loskrijgen is het belangrijkste want dan kan de steel uit 1 stuk gemaakt worden zonder zagen en tussenstukjes.
Eens kijken hoever de kabel van de schotel uitgerekt kan worden anders maken we daar gewoon en tussenstuk tussen.
Mits Minelab uiteraard weer geen speciale connectors gebruikt.
Dat is weer iets voor later.

Brabo

Admin
Admin
Connectors voor Minelab zijn gewoon los te koop.
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Brabo

Ray

Pieper
Pieper
Ha Adriaan,

Deze zijn voor de excaliber in jou link, die voor de Etrac zijn 5 polig en zien er niet speciaal uit.
Daar is in uiterste noodzaak ook niet zo moeilijk aan te komen.
Zijn mijn idee gewone 5 polige connectoren, niks speciaals aan.

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum: