https://waterzoekers.actieforum.com

Strand en Waders forum is een metaaldetectie communicatie forum voor strand- en waterzoekers metaaldetector zoekers.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'

Wat voor cijfer geef jij dit boek als aanrader voor de beginnende zoeker

Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_lcap0%Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_rcap 0% [ 0 ]
Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_lcap0%Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_rcap 0% [ 0 ]
Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_lcap0%Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_rcap 0% [ 0 ]
Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_lcap0%Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_rcap 0% [ 0 ]
Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_lcap0%Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_rcap 0% [ 0 ]
Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_lcap0%Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_rcap 0% [ 0 ]
Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_lcap0%Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_rcap 0% [ 0 ]
Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_lcap58%Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_rcap 58% [ 7 ]
Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_lcap8%Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_rcap 8% [ 1 ]
Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_lcap33%Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  Vote_rcap 33% [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Enquête gesloten

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Peepplaza

avatar
erelid
Het volgende handboek voor zoekers van Gert Gesink is een must voor elke beginnende detector zoeker om mee te beginnen.

Dit is een schitterend boek (full colour) over het zoeken met een metaaldetector één van de meest fascinerende hobby's die er bestaan. Het is het meest volledige boek over de metaaldetector hobby dat in het Engels, Frans, Duits en Nederlands is verschenen. Zowel in het Nederlands als in het Duits is nu de 2e - gewijzigde- druk van de pers gerold (15 september 2010). De prijs en het ISBN- nummer zijn ongewijzigd.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

De veranderingen: de omslag is sterk verbeterd en doet nu meer recht aan de prachtige inhoud. Ook een aantal foto's zijn vervangen en kleine stukken tekst zijn herschreven. Verder is er een vervelende tekstverwisseling rechtgezet en zijn, over de hele uitgave gezien, 400 kleine veranderingen aangebracht.

In Engeland wordt het boek wel de 'Bijbel voor de metaaldetector hobbyist' genoemd. Het boek is gebonden en op hoogwaardig papier gedrukt. Dit boek is een 'must' voor elke serieuze zoeker. Boordevol met nooit gepubliceerd materiaal en spectaculaire zoekgeheimen; 340 pagina's met 380 kleurenfoto's van vondsten, zoekplaatsen en metaaldetectors. Stap voor stap wordt men ingewijd in de geheimen van de meest succesvolle zoekers. Eén kilo leesavontuur!

Alle vragen worden in dit boek beantwoord. Waar moet ik op letten als ik een metaaldetector koop? Hoe werkt een metaaldetector? Hoe gebruik ik die het meest effectief? Waar kan ik zoeken en hoe vind ik een goede zoekplek? Hoe maak ik het gevonden metaal schoon? Wat zegt de wet over het zoeken met een metaaldetector? Wat heb ik eigenlijk gevonden? Hoe herken ik zilver, tin en goud? Meteorieten zoeken met een metaaldetector, kan dat? Hoe vind ik nuggets of stofgoud? Enz, enz. De informatie in dit boek waaraan vele jaren is gewerkt, is letterlijk goud waard.

Het handboek voor zoekers wordt binnen Nederland vanaf 15 januari 2015 GRATIS verzonden

Prijs € 39,90 en te bestellen via Gert Gesink de schrijver zelf via:

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Einzelganger

avatar
erelid
Investeren in dit boek is bijna een must.
Ik heb hem vroeger ook gekocht en er veel aan gehad.

Denk dat het wel of niet slagen in de hobby samen hangt met het lezen van het boek.

En geen instelling hebben van hoe snel verdien ik me detector terug !!

Investeer in de hobby en succes dwing je af.

Boek
Goede koptelefoon
Goed graaf gereedschap
200% motivatie en doorzettings vermogen

En goede detector, koop desnoods een tweedehands hoger segment.

hoedan

hoedan
erelid
Welke serieuze zoeker heeft dit boek niet ?


_________________
Gr. Jan

Gast

Anonymous
Gast
Ooit zag ik iemand bij mij in de buurt met zo'n ding (bleek achteraf een MD te zijn Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  2016737028 ) aan de gang en dan heb ik het over begin 80er jaren.
Ben domweg op de man afgelopen en een praatje gemaakt en het bleek al snel dat we dezelfde interesse hadden. Heb hem toen verder zijn gang laten gaan, maar ben wel blijven kijken en op zich leer je daar al veel van.
Nadat ik hem een week later weer ontmoette, was het ei snel gelegd. Ook maar zo'n ding gekocht. Wel van tevoren geprobeerd om uit te vinden wat nou een goede was Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  2294302573 maar echt iets om te vergelijken heb je dan nog niet.
Ben begonnen met een C scope 770, zo'n plastic oud model, waarvan je op een gegeven ogenblik bang bent dat het handvat zal afbreken Very Happy . Gelukkig nooit gebeurd :lol:
Koptelefoon? niks koptelefoon. Dat zijn allemaal details waar je al doende achter komt. Nu kan ik niet meer zonder, elk piepje, hoe klein ook, wil ik horen.
Overigens best leuk gevonden met die C scope, maar dat kan ook aan het terrein gelegen hebben. Dat was een oud kernmisterrein van rond 1900 en zou binnen afzienbare tijd bebouwd gaan worden. Ik denk als ik de tijd terug draai en nu nog eens over dat zelfde terrein zou lopen (als het nog onbebouwd zou zijn uiteraard :lol: ) dan zou je versteld staan, wat er nog vanaf zou komen.
Maar dat is enerzijds de kwaliteit van de detector die inmiddels aanzienlijk verbeterd is, maar anderzijds ook je ervaring.

Maar goed, om even op dat boek terug te komen, dat heb ik toen ook gelijk gekocht, het was nog maar net verschenen.
Boordevol tips, inderdaad een must, sowieso voor elke beginner.

Peepplaza

avatar
erelid
Mooi gezegd Marco en wat dacht je van o.a. het zwaai techniek, zie ze op de zoekdagen nog steeds lopen.......schotel 20 cm van de grond en met een bocht zwaaien Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  3793179740

Ik moet er altijd zo om lachen Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  3793179740 Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  3793179740 Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  3793179740
Ben je een beginner koop of leen dit boek en lees hem eerst goed door voordat je gaat zoeken, echt een must voor elke nieuwkomer.

Einzelganger

avatar
erelid
Inderdaad Danny en anderen die gerageerd hebben.

Ook denk ik dat het de ethiek van de hobby ook ten goede komt waneer iemand het bork leest of koopt.

Ik zie ze ook genoeg hoor op het droge strand ze zwaaien supersnel en superhoog.

En als je praatje maakt dan is het niks, zijn al anderen geweest want het is uitgezocht zeggen ze dan.
Morgen komen ze vroeger want dan hebben ze meer kans want ze willen toch genoeg geld vinden om zakje wiet te halen ????

Als ik dan stop en richting auto loop door het droge dan pak ik op dat stuk tussen de 5 en 10 eurie ?????

Ik denk dat er door onwetendheid van het zoeken en de functies van de detector minimaal 60% ook stopt met de hobby.

Maar je kan het ze uitleggen en vertellen en dan staan ze je aan te kijken van .........

Daarom laat ik het nu maar, bekijk het maar denk ik nu.

Gast

Anonymous
Gast
het vernieuwde exemplaar komt binnenkort uit.  Lijkt mij toch iets verstandiger om deze te kopen i.p.v het verouderde boek. !


[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Einzelganger

avatar
erelid
Ok dat wist ik niet, wellicht wel idee om erbij te kopen.

Bierdopje

Bierdopje
moderator
moderator
Ik heb het boek 20 jaar geleden al gekocht.
Vele nieuwe delen en herschreven boeken werden gelanceerd door Gert Gesink.

Je kan wel zeggen dat ik mede door Gert een zoeker ben waar ik best trots op ben.

Staan ook een aantal vondsten van mij in.
Met hoogtepunt de muntschat die ik in 2002 vond in een park.

Dagobert


_________________
Dag niet gezocht is een dag niet geleefd

Gast

Anonymous
Gast
Lord of the Rings schreef:

Ik zie ze ook genoeg hoor op het droge strand ze zwaaien supersnel en superhoog.


Eigenlijjk zou zo'n "supersnelle" jongen het zoeken niet op het strand maar in het water moeten beginnen Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  2294302573
Dan is die snelheid er gelijk voor eens en  altijd uit Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  2016737028

Gast

Anonymous
Gast
Lord of the Rings schreef:Ok dat wist ik niet, wellicht wel idee om erbij te kopen.


Ja, waterzoeken is nu ook meer beschreven in het boek. Heb hem nog niet gelezen ,maar heb deze info van Gert zelf.

Einzelganger

avatar
erelid
Ok das mooi van waterzoeken want deze tak is deels nieuw voor mij.
Ik moet Gert toch nog bellen voor iets en dan zal ik er ff na vragen.

Ja als ze in waterzoeken dan is de snelheid er gelijk uit inderdaad, hahaha en ook uitkomen op oorhoogte van de schotel tijdens zwaaien :-))

Ik wist niet dat er vondsten van jou in staan Dagobert, leuk om te weten Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  3613474791

Ik denk dat de meests oudere zoekers en bekende zoekers toch allemaal dat boek vroeger hebben gelezen en zodoende veel meer weten en die passie hebben die we hier ook uitspreken en delen.

Veel nieuwkomers willen gelijk dat gene vinden wat velen van ons hebben gevonden maar vergeten dat wij toch vroeger heel anders zijn begonnen en met hele simpel uitziende metaaldetectors met steeds meer functies en zo wel het zoeken hebben geleerd en ook de invloeden van de variabelen van de machines.

Tegen mij is vaak gezegt dat ik met alles kan zoeken, nou zo ver wil ik niet gaan maar ik denk dat dat voor velen van ons hier geld.

Gast

Anonymous
Gast
Helemaal gelijk Marco.
De oudere zoekers hebben in de loop der jaren een bult van ervaring opgebouwd. De meesten zijn ook nog eens simpel begonnen, eerst maar eens kijken of de hobby bevalt en dan na verloop van tijd schaf je een nieuwe machine aan. Effe wennen weer, maar ook die ga je naar je hand zetten.
De metaaldetectie forums doen er naar mijn idee ook niet echt goed aan als je een beginnende zoeker bent. Overal zie je de mooiste plaatjes voorbij komen. Ja dat willen ze allemaal wel, maar vergeten dan dat die vondsten, net als de ervaring, door de jaren heen opgebouwd zijn en niet in 1 week tijd.
Als ze dan keer op keer teleurgesteld naar huis gaan omdat ze naar hun beleving "te weinig" gevonden hebben, dan kappen ze er vaak weer mee.
Alleen de doorzetters zullen succes hebben

Bierdopje

Bierdopje
moderator
moderator
Lord of the Rings schreef:Ok das mooi van waterzoeken want deze tak is deels nieuw voor mij.
Ik moet Gert toch nog bellen voor iets en dan zal ik er ff na vragen.

Ja als ze in waterzoeken dan is de snelheid er gelijk uit inderdaad, hahaha en ook uitkomen op oorhoogte van de schotel tijdens zwaaien :-))

Ik wist niet dat er vondsten van jou in staan Dagobert, leuk om te weten Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  3613474791

Ik denk dat de meests oudere zoekers en bekende zoekers toch allemaal dat boek vroeger hebben gelezen en zodoende veel meer weten en die passie hebben die we hier ook uitspreken en delen.

Veel nieuwkomers willen gelijk dat gene vinden wat velen van ons hebben gevonden maar vergeten dat wij toch vroeger heel anders zijn begonnen en met hele simpel uitziende metaaldetectors met steeds meer functies en zo wel het zoeken hebben geleerd en ook de invloeden van de variabelen van de machines.

Tegen mij is vaak gezegt dat ik met alles kan zoeken, nou zo ver wil ik niet gaan maar ik denk dat dat voor velen van ons hier geld.

Zoek deze foto maar eens op in het boek. Cool
Thanks.


Dagobert
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


_________________
Dag niet gezocht is een dag niet geleefd

Brabo

Brabo
Admin
Admin
Da's een droomvondst Dagobert. Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  2334106769
Als ik al mijn zilveren en gouden munten op een hoop gooi kom ik er ook wel, maar daar heb ik dan wel 37 jaar over gedaan. Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  4270198917
Geweldig om dat zo in een keer te vinden.

Brabo


_________________
Mijn geluk was andermans pech.

Bierdopje

Bierdopje
moderator
moderator
Brabo schreef:Da's een droomvondst Dagobert. Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  2334106769
Als ik al mijn zilveren en gouden munten op een hoop gooi kom ik er ook wel, maar daar heb ik dan wel 37 jaar over gedaan. Bijbel voor de metaaldetector hobbyist'  4270198917
Geweldig om dat zo in een keer te vinden.

Brabo

Ik wist ook niet wat ik overkwam hoor. Ik had een mooie plek op het oog maar kon daar wegens omstandigheden niet zoeken.
De grond bleek daar ernstig vervuild dus moest ergens anders zoeken. Al snel kwam ik op het idee om in een oud park te zoeken want ik had daar al meerdere duiten en andere oude vondsten gevonden.
Daar aangekomen met mijn nieuwe lobo supertraq ging ik snel aan de slag. Helaas was het rommel en nog eens rommel. Stukjes blik en nog meer stukjes blik die door de grasmaaimachine verspreid lagen in dat park.
Plots kreeg ik een knalsignaal en dacht dat het een bodem was van een blikje.
Stak mijn schep in de grond en haalde de grond omhoog. Er rolde een schijf uit de grond die ik omhoog haalde en dacht,...shit, de bodem dus.
Maar na oprapen bleek het de grootste zilveren munt te zijn die ik ooit had gevonden!
Na nog eens de schotel over het gat te halen kwam mijn droom uit.
Bijna 1 kilo aan zilveren en twee gouden munten rijker.
Mijn dag en zoek carrière kon nooit meer stuk!
En te bedenken dat er vlak voor het signaal een kakwijf langs liep met de woorden,..er ligt hier toch niks hoor.

Nog steeds als ik er aan denk krijg ik goede herinneren.

Dagobert


_________________
Dag niet gezocht is een dag niet geleefd

Bierdopje

Bierdopje
moderator
moderator
Te bedenken dat ik het stuk van zoeken in oude parken had gelezen.
Ik mag Gert wel eens een mail sturen dat ik door hem op het idee kwam om in dat park te zoeken.
Zonder Gert zijn woorden had ik niet zoveel succes gehad denk ik?

Dagobert


_________________
Dag niet gezocht is een dag niet geleefd

Einzelganger

avatar
erelid
Mooie vondst Dagobert en ook ik heb in verleden veel gehad aan de info uit het boek.

Gesponsorde inhoud


Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum