https://waterzoekers.actieforum.com

Strand en Waders forum is een metaaldetectie communicatie forum voor strand- en waterzoekers metaaldetector zoekers.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Vraagje schotel CTX3030

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Vraagje schotel CTX3030 Empty Vraagje schotel CTX3030 di nov 15, 2016 8:48 pm

Gast

Anonymous
Gast
Heb een vraagje over de grote schotel van de CTX 3030 .
Ik heb deze grote schotel aangeschaft omdat de detector nog meer diep gang hebben .
Nu heb ik er 4 keer mee gezocht maar kan eigenlijk niet goed zeggen of ik er voordeel mee uit haal , ik weet wel dat het behoorlijk zwaarder is met de grote schotel de detector ligt niet lekker meer in balans.
Zijn er zoekers die ook de grote schotel hebben en wat is jullie ervaring hier mee .

Grt Ton

2Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 di nov 15, 2016 9:22 pm

Peepplaza

avatar
erelid
Ik weet dat [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] alias Gijsjan met een grote schotel loopt, wie weet reageerd hij hier wel op al is hij hier niet zo heel erg veel.

3Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 di nov 15, 2016 10:25 pm

Bierdopje

Bierdopje
moderator
moderator
Grote schotel wil niet zeggen dat ie dieper gaat. Je bestrijkt alleen meer oppervlakte per zwaai. Vaak gebruikt op zeer grote terreinen.
Te denken als je nuggets gaat zoeken in Australië.

Het zou kunnen dat ie een paar cm dieper gaat maar over het algemeen is het te verwaarlozen.

Dagobert



_________________
Dag niet gezocht is een dag niet geleefd

4Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 di nov 15, 2016 10:52 pm

Gast

Anonymous
Gast
Gijs-Jan zoekt er idd mee en hij was goed te spreken over die schotel...

5Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 2:46 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Mijn keuze is het niet want hij is veel te groot waardoor pinpointen ed bijna niet te doen is.
Ik heb er mee gelopen maar dit ding is overkill want je moet de gain en audio volume aanpassen want anders is ie overstuurd en geeft ie raar detectie beeld, dus voordeel diepe vondsten wordt dan minder.

Enige voordeel is dat de detectie oppervlakte een stuk groter is.

Maar het detectie bereik van de standaard schotel is ook enorm en waneer er iets buiten de omtrek van de schotel ligt dan krijg je ook een piep.

En een enorm nadeel vind ik het enorme gewicht en in mijn ogen ook geen toename diepgang.

De dingen die wij zoeken zijn ter grote van een muntje en een ring maar let wel, je bent veel langer bezig om een vondst op te graven en ik heb dit vaak genoeg gezien, waar is dan je voordeel ten opzichte van de standaard schotel ???

Je ben gemiddeld 5 keer zo lang bezig om een vondst te vinden en op te graven vaak en dat gaat van je kostbare zoektijd af, dus het voordeel van een groter detectie bereik gaat ten onder aan snelheid van opgraven.

Ik zet me detector liever scherp en luister goed en pak zo ook de diepe vondsten die misschien iets makkelijker gedetecteerd worden door de grote surfplank schotel.

In de tijd die een ander kwijt is met het opgraven van een middel vondst ben ik al weer zoveel meter verder en heb dus meer meters afgelegd en de vondsten die ik gedetecteerd heb makkelijker opgegraven.

6Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 7:43 pm

Gast

Anonymous
Gast
Dagobert schreef:Grote schotel wil niet zeggen dat ie dieper gaat. Je bestrijkt alleen meer oppervlakte per zwaai. Vaak gebruikt op zeer grote terreinen.
Te denken als je nuggets gaat zoeken in Australië.

Het zou kunnen dat ie een paar cm dieper gaat maar over het algemeen is het te verwaarlozen.

Dagobert

Bedankt voor je reactie , dit zijn niet de antwoorden die ik wilde horen . Het bevestig wel mijn gevoel dat ik er maar weinig voordeel uit haalde. Als ik met deze schotel zoek hou ik het maar max 3 uur vol omdat het gewicht ook zwaarder is en niet meer lekker in balans. Dus kort om meer nadelen als voordelen . Vraagje schotel CTX3030 2294302573

Ton

7Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 7:44 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Jij had toch ook dat minelab Harnas Ton ?

8Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 7:47 pm

Gast

Anonymous
Gast
ferdi schreef:Gijs-Jan zoekt er idd mee en hij was goed te spreken over die schotel...

Maar hopen dat Gijs -Jan dit leest misschien dat die met de juiste instellingen toch meer uit de detector haal met grote schotel.

9Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 7:49 pm

Gast

Anonymous
Gast
Einzelganger schreef:Jij had toch ook dat minelab Harnas Ton ?

Nee die heb ik nog niet misschien is dat nog een oplossing voor het gewicht .

10Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 7:53 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Dat is echt een enorme aanwinst dat harnas, ook voor zoeken met de standaard schotel.

Als we elkaar treffen Ton dan zal ik je ctx wel ff instellen zodat ie op het strand optimaal presteert.
Kost 99 euro en zal je best bestede 99 euro zijn.

Pinpointen blijft beetje probleem dus daar moet je aan wennen met die grote schotel.

Verder kan je niet iets anders dan de gain instelling en sens iets aanpassen voor wat verschil met deze schotel.

11Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 7:56 pm

Gast

Anonymous
Gast
Einzelganger schreef:Mijn keuze is het niet want hij is veel te groot waardoor pinpointen ed bijna niet te doen is.
Ik heb er mee gelopen maar dit ding is overkill want je moet de gain en audio volume aanpassen want anders is ie overstuurd en geeft ie raar detectie beeld, dus voordeel diepe vondsten wordt dan minder.

Enige voordeel is dat de detectie oppervlakte een stuk groter is.

Maar het detectie bereik van de standaard schotel is ook enorm en waneer er iets buiten de omtrek van de schotel ligt dan krijg je ook een piep.

En een enorm nadeel vind ik het enorme gewicht en in mijn ogen ook geen toename diepgang.

De dingen die wij zoeken zijn ter grote van een muntje en een ring maar let wel, je bent veel langer bezig om een vondst op te graven en ik heb dit vaak genoeg gezien, waar is dan je voordeel ten opzichte van de standaard schotel ???

Je ben gemiddeld 5 keer zo lang bezig om een vondst te vinden en op te graven vaak en dat gaat van je kostbare zoektijd af, dus het voordeel van een groter detectie bereik gaat ten onder aan snelheid van opgraven.

Ik zet me detector liever scherp en luister goed en pak zo ook de diepe vondsten die misschien iets makkelijker gedetecteerd worden door de grote surfplank schotel.

In de tijd die een ander kwijt is met het opgraven van een middel vondst ben ik al weer zoveel meter verder en heb dus meer meters afgelegd en de vondsten die ik gedetecteerd heb makkelijker opgegraven.


Bedankt voor je uitleg veel dingen die je zegt heb ik ook ervaren.

Nu zeg je ik zet de detector liever scherp
wat bedoel je daar mee.

Ik zoek meestal met geen discriminatie ik wil alles horen en zien.
ik heb alles op auto staan .

Ton

12Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 8:09 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Hoi Ton,

Ik heb beide schermen op open staan en tone op 5 en op conductive dacht ik zo uit me hoofd.
Ik heb sens altijd op manual op 25 ongeveer en die pas ik aan nagelang ik storing of niet ervaar want een te hoge sens werkt in je nadeel, zie het als dat je in de mist rijd met groot licht op.
Zo werkt het ook met een detector namelijk, yte veel licht en je ziet minder.

Auto is wel goed maar kies dan auto +3
ook de volume gain ed heb ik hoog en ook mijn treshhold toon staat hoog ingesteld.

Afhankelijk of ik op zwart zand zoek of op schoon zand stel ik mijn grond omstandigheden in.

Recovery staat altijd op deep en aan de vloedlijn zet ik hem uit en zet ik fast aan.

Als ik je tref eerdaags dan stel ik de jouwe net zo in als dat de mijne staat en geef ik je even uitleg over die recovery en ground omstandigheden ed.

Er zijn een paar instellingen die je af en toe moet veranderen en dat is op zwart zand en op een ijzer vervuilde vloedlijn want dan kan je de kleinste zilveren oorstekertjes vinden naast een verroeste ijzeren haring.

Ik graaf op het kleinste signaal en dat verrast me vaak wat ik dan vind.

13Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 8:20 pm

Gast

Anonymous
Gast
Einzelganger schreef:Hoi Ton,

Ik heb beide schermen op open staan en tone op 5 en op conductive dacht ik zo uit me hoofd.
Ik heb sens altijd op manual op 25 ongeveer en die pas ik aan nagelang ik storing of niet ervaar want een te hoge sens werkt in je nadeel, zie het als dat je in de mist rijd met groot licht op.
Zo werkt het ook met een detector namelijk, yte veel licht en je ziet minder.



Auto is wel goed maar kies dan auto +3
ook de volume gain ed heb ik hoog en ook mijn treshhold toon staat hoog ingesteld.

Afhankelijk of ik op zwart zand zoek of op schoon zand stel ik mijn grond omstandigheden in.

Recovery staat altijd op deep en aan de vloedlijn zet ik hem uit en zet ik fast aan.

Als ik je tref eerdaags dan stel ik de jouwe net zo in als dat de mijne staat en geef ik je even uitleg over die recovery en ground omstandigheden ed.

Er zijn een paar instellingen die je af en toe moet veranderen en dat is op zwart zand en op een ijzer vervuilde vloedlijn want dan kan je de kleinste zilveren oorstekertjes vinden naast een verroeste ijzeren haring.

Ik graaf op het kleinste signaal en dat verrast me vaak wat ik dan vind.

Hoi Marco ,
Super bedankt voor je uitleg .
Ga er mee aan de slag .

En als we elkaar treffen dan zo ik het heel fijn vinden als je verder uitleg .

Als ik van het weekend nog richting zeeland kom laat ik het wel even weten , wie weet.

14Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 8:25 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Graag gedaan Ton en als je deze kant op kom geef maar seintje, kom ik ook en kunnen we gelijk aan de slag met je ctx

15Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 wo nov 16, 2016 8:51 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Op marktplaats staat bij totaldetect nog zgan minelab harnas Ton voor 70 eurie

16Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 do nov 17, 2016 7:38 pm

Gast

Anonymous
Gast
Einzelganger schreef:Op marktplaats staat bij totaldetect nog zgan minelab harnas Ton voor 70 eurie

Heb het opgezocht klopt 70 euro , elders 99 euro schilt toch weer lekker .
Dat wordt een cadeau voor de kerst .

Ik ga bijna zeker zaterdag zoeken , was van plan om naar koudekerken te rijden .

17Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 do nov 17, 2016 7:44 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Ja daarom, is toch weer 30 eurie je je bespaard.

Koudekerke ?
Daar is geen strand of je moet dishoek bedoelen of iets verder zoutelande.

Ik kan tot uur of 3 in de middag.
Zondag kan ik heel de dag ook.


Zaterdag is rond half 12 in middag op ze laagst.
Zeg maar Ton.

18Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 do nov 17, 2016 8:02 pm

Gast

Anonymous
Gast
Einzelganger schreef:Ja daarom, is toch weer 30 eurie je je bespaard.

Koudekerke ?
Daar is geen strand of je moet dishoek bedoelen of iets verder zoutelande.

Ik kan tot uur of 3 in de middag.
Zondag kan ik heel de dag ook.


Zaterdag is rond half 12 in middag op ze laagst.
Zeg maar Ton.

Dan zal ik Dishoek bedoelen Galgeweg strand tent Piet Hein .
Ik ben daar om 7:30 tot 13:00 ongeveer.

Twee weken terug ben ik in Burg Haamstede geweest kreeg nu twee bekeuringen binnen 1 van 33 en 1 van 45 daar gaat mijn harnas Vraagje schotel CTX3030 564014718


19Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 do nov 17, 2016 8:07 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Ok lekker vroeg ff zoeken.
Ja das balen die boetes, had tijd terug ook 1 toen snachts terug kwam van brouwersdam.
Moest stoppen en blaastest doen ??
Toen vroeg ik of zij zuigtest wilden doen en toen had ik dikke boete omdat me derde remlicht niet werkte.

Jaja Vraagje schotel CTX3030 2334106769

Op zich kunnen we wel ff kijken bij kontikie en piet hein.
Begin dit jaar had ik daar dik platina.

Hoe laat ben jij er ?

20Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 do nov 17, 2016 8:13 pm

Gast

Anonymous
Gast
Einzelganger schreef:Ok lekker vroeg ff zoeken.
Ja das balen die boetes, had tijd terug ook 1 toen snachts terug kwam van brouwersdam.
Moest stoppen en blaastest doen ??
Toen vroeg ik of zij zuigtest wilden doen en toen had ik dikke boete omdat me derde remlicht niet werkte.

Jaja Vraagje schotel CTX3030 2334106769

Op zich kunnen we wel ff kijken bij kontikie en piet hein.
Begin dit jaar had ik daar dik platina.

Hoe laat ben jij er ?

Ik probeer er rond half 8 te zijn , ik zie je wel verschijnen .

21Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 vr nov 18, 2016 11:08 am

Einzelganger

avatar
erelid
Als het droog is zie je me verschijnen Ton.

22Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 za nov 19, 2016 1:17 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Was leuk Ton effe samen zoeken helaas was het qua vondsten bagger.
Maar zo is nu de hele zeeuwse kust.
Die zoeker die uit knokke kwam heeft helemaal pech om van zover ook te komen en niks te vinden.

23Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 za nov 19, 2016 4:01 pm

Gast

Anonymous
Gast
Was zeker leuk Marco , en bedankt dat je naar de instellingen heb gekeken .
Had toch nog 10 euro. Vraagje schotel CTX3030 3613474791

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

24Vraagje schotel CTX3030 Empty Re: Vraagje schotel CTX3030 za nov 19, 2016 4:31 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Graag gedaan Ton.
Zal wel stuk dieper gaan nu en stabieler op salt stand en ook dat programma voor vervuilde ijzer vloedlijnen.

Heb je toch nog je brandstof eruit Vraagje schotel CTX3030 3613474791

Ik had €1,90 in totaal Vraagje schotel CTX3030 3793179740

Gesponsorde inhoud


Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum