https://waterzoekers.actieforum.com

Strand en Waders forum is een metaaldetectie communicatie forum voor strand- en waterzoekers metaaldetector zoekers.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Collega of concurrent?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Collega of concurrent? Empty Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 10:10 am

Gast

Anonymous
Gast
Vroeg me af wat jullie er van vinden als je een mede detectorist op je zoekplekje tegenkomt.

Zijn er überhaupt ongeschreven regels voor het zoeken op strandjes waar misschien iemand anders al jaren komt?

Persoonlijk vind ik het totaal geen probleem en vind ik het juist leuk om anderen te leren kennen. Maar wel nadat ik klaar ben met zoeken :)

2Collega of concurrent? Empty Re: Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 10:14 am

Einzelganger

avatar
erelid
Een toevallige zoeker vind ik leuk om te treffen maar een stekken pezer houd ik niet van.

Iemand die bewust recht voor je poten gaat lopen zoeken omdat jij daar loopt.

Is ook met vissen.
Als ze zien dat jij vis vangt dan gooien ze snel oo de plek wasr jij vist terwijl ze 109 meter verder staan.
Ja en dan zit je vast in mekaar en pak ik me mes en snij de boel af.

3Collega of concurrent? Empty Re: Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 10:14 am

Gast

Anonymous
Gast
Ik heb een grote hekel aan dat 'geclaim 'van waters of akker o.i.d . Zolang je zelf de eigenaar niet bent heb je niets te zeggen over een ander. Als je ergens gaat zoeken en er loopt al een ander is dat natuurlijk balen . Maar dan ga je toch gewoon ergens anders zoeken ? Of gezellig samen.

4Collega of concurrent? Empty Re: Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 10:20 am

Gast

Anonymous
Gast
Heb gelukkig niet meegemaakt dat ze perse op mijn plek willen zoeken. Wel een paar keer de wegen gekruist maar dan is het ff leuk praatje en ieder vervolgd z'n eigen weg weer.

Verder nooit iemand iets horen claimen maar kon mij wel inbeelden dat sommige ouwe rotten die al jaar en dag naar het zelfde strandje gaan, behoorlijk over de zeik kunnen zijn als ik ff op hun plekje bezig ben.

5Collega of concurrent? Empty Re: Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 10:32 am

Einzelganger

avatar
erelid
Ik claim niks maar er zijn hier van die zoekhoeren die ringen in opdracht terug zoeken voor veel geld onder het mom van behulpzaamheid.

Daar heb ik maling aan en die kunnen claimen wat ze willen maar ik zoek er gewoon.
Heb niks te maken met hun en hun zoekhoeren bedrijfjes en willen ze mij daar weg hebben dan kan dat alleen met vechten.

6Collega of concurrent? Empty Re: Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 11:25 am

Peepplaza

avatar
erelid
Met water en strand zoeken vind ik over het algemeen het veel gemoedelijker gaan dan bij de akker zoekers met o.a. claimen van stekken, kan komen dat over het algemeen minder zoekers dit doen en veel plassen openbaar is voor iedereen.

noem het een concurrente collega Collega of concurrent? 2016737028

7Collega of concurrent? Empty Re: Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 11:30 am

Einzelganger

avatar
erelid
Nou Danny.
De oudere en langere zoekers doen dat wel maar nieuwe generatie niet hoor.

Omdat een zoekhoer ze kaartjes heeft afgegeven bij strandtent dan zou dat zijn domein zijn.
Als er wat verloren is worden hun gebeld en daarom claimen ze die vakken.

Nou niet bij mij want sla zo die stavr in de kadaver als ze mij 1 keer weg willen sturen omdat het hun opdrachten strand is.

8Collega of concurrent? Empty Re: Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 11:30 am

Brabo

Brabo
Admin
Admin
Op en in openbaar strand en water mag iedereen zoeken, er is van mij niks bij dus heb ik niks te claimen.
Kom ik een andere zoeker tegen in de plas waar ik zoek dan is het even een praatje en succes.

Brabo


_________________
Mijn geluk was andermans pech.

9Collega of concurrent? Empty Re: Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 11:44 am

Gast

Anonymous
Gast
Precies Adriaan, er valt niets te claimen, heb verschillende plekken gehad waar ik graag kwam, maar heb niet de illusie dat ik de enige was.
Een collega zoeker hield ik een praatje mee, als ze er van gediend waren tenminste, heb vaak gezien dat als ik in hun buurt kwam ze een andere kant op liepen.
Vond ik ook goed, maakt me niets uit.

Alleen in mijn tuin heb ik het alleenrecht.

10Collega of concurrent? Empty Re: Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 11:52 am

Peepplaza

avatar
erelid
Brabo schreef:Op en in openbaar strand en water mag iedereen zoeken, er is van mij niks bij dus heb ik niks te claimen.
Kom ik een andere zoeker tegen in de plas waar ik zoek dan is het even een praatje en succes.

Brabo

Zo is dat Adriaan en soms wat Leo zegt willen ze geen praatje en lopen ze van je weg wat ook goed is.

11Collega of concurrent? Empty Re: Collega of concurrent? zo feb 05, 2017 12:24 pm

hoedan

hoedan
erelid
Ik heb geen problemen met meerdere zoekers op één locatie .Een ieder zoekt voor zijn eigen plezier.
En dan is nog de vraag hoe zoek je ? Met wat voor instellingen /detector / snelheid .
Ik heb zelf niet zo veel met die zoekdagen met velen elkaar overbluffen en als een gek tekeer gaan op een locatie ,nee spontaan met een paar medezoekers op pad gaan zie ik dan meer zitten.


_________________
Gr. Jan

Gesponsorde inhoud


Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum