https://waterzoekers.actieforum.com

Strand en Waders forum is een metaaldetectie communicatie forum voor strand- en waterzoekers metaaldetector zoekers.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

wat heb ik nodig

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

1wat heb ik nodig Empty wat heb ik nodig wo aug 30, 2017 10:25 pm

Gast

Anonymous
Gast
Hoi,
Ik ben nu nog een landzoeker met een minelab explorer 2. Heerlijk op het strand, geen probleem met het zout.
Nu wil ik onderwater gaan zoeken in zowel zout als zoet water.
Wat raden jullie me voor detector aan voor een prijs tot €1000, of is dat te vaag?
Verder wat dragen jullie tijdens het zoeken?

Al vast bedankt,
Rob

2wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig wo aug 30, 2017 10:48 pm

Brabo

Brabo
Admin
Admin
Ik zoek vrijwel alleen in zoetwater met een pvc waadpak en een Tesoro.
Voor het zoute is een Tesoro niet aan te raden, dan kun je beter een Minelab nemen.

Brabo


_________________
Mijn geluk was andermans pech.

3wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 6:37 am

Peepplaza

avatar
erelid
De Minelab Excalibur werkt perfect in het zoute water alleen nieuw verkrijgbaar voor 1599,- uiteraard heb je nog andere merken zoals de Fisher CZ20 etc. die het ook goed doen.

Ik ben net zoals Adriaan een zoetwater zoeker maar met de bovenste 2 detectors heb ik wel eens in zoutwater gezocht.

Wat je nodig hebt is een goedzittend pak, goedkoopste oplossing is een waadpak maar dan kun je niet al te ver het water in. Beter is een surfpak te nemen van 5 mm dik en bij kou een duikpak (droogpak) maar dan moet je wel even in de buidel tasten. Eigenlijk is het een beetje afhankelijk van de temperaturen welke keuze je maakt, op dit gebied is best wel veel mogelijk.

Daarnaast heb je nog een goede waadschep nodig, de meeste van hier lopen met een Ferdi waadschep of een STAVR scoop waadschep die uitstekend werken.

Heuptas of iets dergelijks is ook een aanrader om je vondsten in te doen.

Dus belangrijkste is een detector die tegen zout invloeden, goed pak en een stevige waadschep en een vondstenshort.

4wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 6:46 am

hoedan

hoedan
erelid
Hou de aldi lidl  is in de gaten die hebben soms ook van die aanbiedingen .
Of kijk eens hier :
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Een favoriet van meerdere onder ons.


_________________
Gr. Jan

5wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 9:07 am

Gast

Anonymous
Gast
Voor het zout vallen al een aantal detectors af. Lees de info even goed op dit Forum. De Fisher CZ-21 is een goede detector en de Minelab Excalibur ook. Wat een waadschep betreft ...daar zit ook veel verschil in. En ook die zijn een beetje afhankelijk van waar je zoekt en welke persoonlijke voorkeur je hebt. Mijn voorkeur gaat uit naar een halfronde schep. Maar dan wel een goede en niet zo'n klungel . In de rubriek waadscheppen staat genoeg info. Succes met je keuze

6wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 7:03 pm

Gast

Anonymous
Gast
Garrett sea hunter dat is wel zo beetje de enige Garrett voor zout water. Zout water is wel een killer voor veel detectors.

7wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 7:25 pm

Peepplaza

avatar
erelid
Ik weet niet hoe de Garrett Sea Hunter werkt, hier hoor je nauwelijks iets over maar ik geloof dat Henri en of Leo deze detector wel eens mee gelopen hebben.

Die zullen wel reageren als ze dit lezen

8wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 8:22 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Ik zou een tweedehands excal zoeken.

9wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 8:26 pm

Gast

Anonymous
Gast
De Garret Sea Hunter is een Puls Inductie detector .Werkt heel anders dan de gewone detectors. Gaat diep maar detecteerd alles op dezelfde manier. één toon voor alles en geen Discriminatie .(sea hunter zit het wel op ,maar heb je niets aan) . Veel graven naar ijzer enz. Voor de nederlandse wateren en strand zou ik hem niet aan raden. Voor de Tropen ,met veel verzanding , wel.

10wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 9:30 pm

Gast

Anonymous
Gast
dreijkie schreef:Garrett sea hunter dat is wel zo beetje de enige Garrett voor zout water. Zout water is wel een killer voor veel detectors.

De Sea Hunter is een prima machine, maar puls inductie, met een zeer beperkte discriminatie(eigenlijk geen discriminatie)
Goede diepgang maar in Nederland niet te adviseren, je graaft je een bult aan de kleinste snippers folie en spijkers, in het wat diepere water in Spanje veel mee gelopen en goed gevonden., Maar voor Nederland kan ik je hem niet aanraden.



Laatst aangepast door Leo op do aug 31, 2017 10:19 pm; in totaal 1 keer bewerkt

11wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 9:56 pm

Gast

Anonymous
Gast
Leo schreef:
dreijkie schreef:Garrett sea hunter dat is wel zo beetje de enige Garrett voor zout water. Zout water is wel een killer voor veel detectors.

De Sea Hunter is een prima machine, maar puls inductie, met een zeer beperkte discriminatie(eigenlijk geen discriminatie)
Goede diepgang maar in Nederland niet te adviseren, je vraagt je een bult aan de kleinste snippers folie en spijkers, in het wat diepere water in Spanje veel mee gelopen en goed gevonden., Maar voor Nederland kan ik je hem niet aanraden.

Nou dan gaat het geen Garrett worden. That's one down
Tenzij jullie nu zeggen dat een AT Pro wel goed werk levert

12wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 10:00 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Koop voor het zout NOOIT een at pro.
Zelfs op natte strand is het een kut detector en in de zee kan je het helemaal schudden.

Mijn advies,

Koop goeie tweedehands excalibur van minelab.
Er is niks beterd dan fbs of bbs detector.

13wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 10:06 pm

Gast

Anonymous
Gast
At werkt wel goed in zoet water ,maar in zout raak je de diepgang kwijt. Verder zitten die Garret detectors 'goedkoop ' in elkaar. De stekkertjes zijn fragiel en het plastic is niet van het beste soort. De AT serie's hebben ook een tiptoetsen paneel waar snel zand tussen gaat zitten. Schotels gaan ook nog wel eens lek.  Leuke detector om er bij te hebben ,maar daar is hij weer te duur voor.
Kijk even bij de bekende Dealers of er niet een 2e handse Excalibur te koop staat.

14wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 10:24 pm

Gast

Anonymous
Gast
dreijkie schreef:
Leo schreef:
dreijkie schreef:Garrett sea hunter dat is wel zo beetje de enige Garrett voor zout water. Zout water is wel een killer voor veel detectors.

De Sea Hunter is een prima machine, maar puls inductie, met een zeer beperkte discriminatie(eigenlijk geen discriminatie)
Goede diepgang maar in Nederland niet te adviseren, je vraagt je een bult aan de kleinste snippers folie en spijkers, in het wat diepere water in Spanje veel mee gelopen en goed gevonden., Maar voor Nederland kan ik je hem niet aanraden.

Nou dan gaat het geen Garrett worden. That's one down
Tenzij jullie nu zeggen dat een AT Pro wel goed werk levert
Om zonder storing en diepte verlies te kunnen zoeken op het zout heb je een machine nodig die met minimaal 2 frequentie,s tegelijk de grond in gaat.
De CZ serie van Fisher werkt met 5 en 15 kHz, de MinelabExcalibur of CTX3030 met 28 frequenties, meer keuze is er eigenlijk naar mijn mening niet.

15wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 10:44 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Kleine correctie.

Excal en souvereign is bbs en 18 freq
CTniX en Etrac en explorer is fbs en 28 freq

De CTniX heeft fbs2 en is nog beter dan etrac en explorer.

16wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig do aug 31, 2017 11:14 pm

Gast

Anonymous
Gast
Klopt wat heb ik nodig 3613474791

17wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig vr sep 01, 2017 5:24 pm

Gast

Anonymous
Gast
Vanmiddag een tweede hands Fisher CZ21 bij DJ Laan later reserveren. Morgen naar hem toe.

18wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig vr sep 01, 2017 5:25 pm

Gast

Anonymous
Gast
wat heb ik nodig 3613474791

19wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig vr sep 01, 2017 5:43 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Succes en als tip.
LAAT JE GARANTIE VOORWAARDEN BIJ HEM GOED ZWART OP WIT ZETTEN !!!!!!

20wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig vr sep 01, 2017 7:21 pm

Gast

Anonymous
Gast
Bedankt voor de tip

21wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig vr sep 01, 2017 8:53 pm

Gast

Anonymous
Gast
Goede keuze gemaakt !!   Tip : Zag op DJ zijn site de CZ staan met een 6 Mnd garantie terwijl de detector van 1-2015 is . Zit dus fabrieksgarantie op tot 1-2020 !!  Laat dat op papier zetten .

Correctie. heb net even bij de nieuwe CZ gekeken op site van DJ Laan. Hij geeft maar 3 jaar garantie i.p.v 5 jaar !! De CZ die ik had ( ook van 2015) had 5 jaar garantie. Stond ook op de Fisher garantie kaart voorgedrukt . Fisher gaf vroeger i.d.d 3 jaar garantie ,maar dat hebben ze veranderd in 5 jaar.

22wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig zo sep 03, 2017 11:42 am

Gast

Anonymous
Gast
Gisteren de CZ21 gehaald samen met een anderson steel. In Haarlem gelijk een wetsuit, handschoenen en duikschoenen gehaald.
In de namiddag even 2 uurtjes in een recreatieplas getest. Wat bierdoppen en een eetlepel

23wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig zo sep 03, 2017 11:53 am

Bierdopje

Bierdopje
moderator
moderator
dreijkie schreef:Gisteren de CZ21 gehaald  samen met een anderson steel. In Haarlem gelijk een wetsuit, handschoenen en duikschoenen gehaald.
In de namiddag even 2 uurtjes in een recreatieplas getest. Wat bierdoppen en een eetlepel

Helaas hebben we een slechte zomer gehad dus erg veel zal er dan niet verloren zijn.
Het gaat eigenlijk al een aantal jaren slecht voor de waterzoekers.
Misschien dat we volgend jaar een betere zomer krijgen?

Dagobert


_________________
Dag niet gezocht is een dag niet geleefd

24wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig zo sep 03, 2017 11:58 am

Gast

Anonymous
Gast
Dagobert schreef:
dreijkie schreef:Gisteren de CZ21 gehaald  samen met een anderson steel. In Haarlem gelijk een wetsuit, handschoenen en duikschoenen gehaald.
In de namiddag even 2 uurtjes in een recreatieplas getest. Wat bierdoppen en een eetlepel

Helaas hebben we een slechte zomer gehad dus erg veel zal er dan niet verloren zijn.
Het gaat eigenlijk al een aantal jaren slecht voor de waterzoekers.
Misschien dat we volgend jaar een betere zomer krijgen?

Dagobert

Ach ik ben net begonnen en moet ook de detector leren kennen. De juiste afstelling, het geluid wat hij geeft en laat ik het graven niet vergeten dat is wel een vak apart.

25wat heb ik nodig Empty Re: wat heb ik nodig zo sep 03, 2017 12:08 pm

Brabo

Brabo
Admin
Admin
Klopt, je bent nog wel even bezig een je alles kent en volledig onder de knie hebt.
Oefening baart kunst!
Bierdoppen zul je nog veel gaan vinden, maar het is erger als je er geen meer vindt!
Zolang die er liggen kun je ook nog leuke vondsten verwachten.

Brabo


_________________
Mijn geluk was andermans pech.

Gesponsorde inhoud


Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum