https://waterzoekers.actieforum.com

Strand en Waders forum is een metaaldetectie communicatie forum voor strand- en waterzoekers metaaldetector zoekers.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Wat is een goede toon?

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 3]

1Wat is een goede toon? Empty Wat is een goede toon? vr mei 15, 2020 3:15 pm

Mattias843

Mattias843
Pieper
Pieper
In verschillende fora en boeken hoor ik vaak dat de cijfers of nummers van een detector minder goede info geven dan het geluid zelf.

Dus mijn vraag: wat is een goed geluid of toon?

Waaraan herkennen jullie in het geluid een goed signaal, uiteraard is dat verschillend op elke detector, maar er zullen toch overeenkomsten zijn denk ik? Wat is een goede toon? 3234974453

Thanks for the info! Wat is een goede toon? 2028186877 Wat is een goede toon? 2028186877 Wat is een goede toon? 2028186877

2Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 15, 2020 4:35 pm

Brabo

Brabo
Admin
Admin
Ben bang dat daar geen pasklaar antwoord voor is.
Zoals je zelf al opmerkte is dat per merk en type detector verschillend.
Ik zou elke beginnende zoeker adviseren om op elk signaal te graven, al doende leer je zo je detector en de verschillende tonen kennen.

Brabo


_________________
Mijn geluk was andermans pech.

3Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 15, 2020 4:36 pm

hoedan

hoedan
erelid
Hoge zuivere tonen ,maar dat is bij iedere detector verschillend.
Leer je detector kennen en neem verschillende metalen , goud koper lood ijzer enz.
Leg deze op ( of zelfs in de grond )op een bepaalde diepte zwaai er met je detector overheen snel en langzaam
Hoor en zie de verschillen zo leer je je eigen detector kennen .
Probeer dingen uit op het strand, op akkers en in het water .
Dit is een tijd investering die zijn eigen terug verdient.


_________________
Gr. Jan

4Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 15, 2020 4:40 pm

Bierdopje

Bierdopje
moderator
moderator
Ik snap de vraag niet want ik graaf op elk zuiver toontje met VDI vanaf 1 tot 40.
Op strand zal dat vast en zeker anders zijn? Ik ben geen strandzoeker want graaf mij teveel troep op daar. Daarom lekker in het water waar minder troep ligt dan op het strand.

Zaterdag of zondag gaat ik weer plonzen. Mijn stelen zijn binnen. Wat is een goede toon? 2028186877

Dagobert


_________________
Dag niet gezocht is een dag niet geleefd

5Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 15, 2020 8:10 pm

Peepplaza

avatar
erelid
Alle antwoorden zijn al gegeven maar zit ook nog wel verschil in de grote van bijvoorbeeld een gouden ring, ligt het diep of ondiep en is het 9 karaat 14 karaat of zelfs een hoger karaat.

6Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 15, 2020 8:48 pm

hoedan

hoedan
erelid
Peepplaza schreef:Alle antwoorden zijn al gegeven maar zit ook nog wel verschil in de grote van bijvoorbeeld een gouden ring, ligt het diep of ondiep en is het 9 karaat 14 karaat of zelfs een hoger karaat.

Met andere woorden : er zelf achter komen door te proberen.


_________________
Gr. Jan

7Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? ma mei 18, 2020 8:18 am

Einzelganger

avatar
erelid
Leg thuis op het gras ofzo waarvan je weet dat er geen ijzer oid ligt een scala aan voorwerpen.

Ringen munten treklipjes Bierdopjes spijkers en dotje alu foly.
Ook rvs boutjes en moertjes en als hebt wat vislood.

Ga daar dan overheen met de detector en luister naar geluid en neem dit op in je geheugen.

Herhaal dit meerdere malen en ook waneer je schotel een stuk boven het voorwerp hangt.

Als je dat door hebt steek dan wat muntjes vertikaal in het gras en ook de ri getjes en ga er weer overheen.

Ze liggen niet altijd plat natuurlijk maar dat fenomeen beïnvloed wel de vdi geleiding.

Succes.

8Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? ma mei 18, 2020 8:10 pm

Achterhoeker

Achterhoeker
zoeker
zoeker
Een goeie toon is zo heel zacht kreuntje waarbij ze je heel verliefd aankijkt😘

9Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? do mei 21, 2020 7:40 pm

Mattias843

Mattias843
Pieper
Pieper
Ik denk dat ik begin te begrijpen wat een goede toon is.

Vandaag wezen zoeken en toch wel wat gevonden. Ik was redelijk tevreden van de zoekdag.

5,85 euro
1 Engelse penny
9 x vislood
1 werkende horloge merk Casio
1 Iphone in niet werkende staat

Het is leuk als je iets kan vinden... En het goud gaat nog komen...

10Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? do mei 21, 2020 7:47 pm

Brabo

Brabo
Admin
Admin
Al doende leert men en het goud gaat zeker nog komen. Wat is een goede toon? 2334106769

Brabo


_________________
Mijn geluk was andermans pech.

11Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? do mei 21, 2020 9:40 pm

Bierdopje

Bierdopje
moderator
moderator
Je komt bij mij over als een ongeduldig persoon wat ik ook op DVVL forum heb opgemerkt. Veel vragen en daarna nog meer vragen hoe je goud en andere waardevolle vondsten kan vinden.
Velen hebben gezegd dat je je md moet leren kennen.

Nu blijkt dat je al vooruitgang hebt geboekt. Wat is een goede toon? 3613474791
En ik kan je verklappen dat je er nog lang niet bent. Dit is nog maar het begin. Over een half jaar begrijp je wat ik bedoel en kun je er hard om lachen hoe je begonnen bent.

Dagobert


_________________
Dag niet gezocht is een dag niet geleefd

12Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? do mei 21, 2020 10:58 pm

Mattias843

Mattias843
Pieper
Pieper
Ja, net als met alles in het leven kan je blijven bijleren. Dat zal uiteraard ook in metaaldetectie het geval zijn.

Toch leerde ik wel veel van het vragen stellen, maar ook van Youtube filmpjes omdat je daar ervaren zoekers kan zien werken met dezelfde detector.




13Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 22, 2020 7:28 am

Einzelganger

avatar
erelid
Het gaat je al beter af en geloof me.
Eerdaags vind je wat moois.

Ik heb jaren md’s verkocht ook en velen wilde een te dure en gecompliceerde detector en het liefst een exemplaar wat een functie had dat het goud de grond uit sprong.

Ik zoek nu een kleine 25 jaar en leer nog steeds.

De tijd dat ik 5 gouden op 1 avond had is de laatste jaren nog maar twee keer voorgekomen en zijn nu een zeldzaamheid.

Zoek en ge zult vinden, ook ik heb soms niks of weinig.
Als het er niet lig dan vind je het ook niet.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

14Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 22, 2020 7:34 am

hoedan

hoedan
erelid
Dagobert schreef:Je komt bij mij over als een ongeduldig persoon wat ik ook op DVVL forum heb opgemerkt. Veel vragen en daarna nog meer vragen hoe je goud en andere waardevolle vondsten kan vinden.
Velen hebben gezegd dat je je md moet leren kennen.

Nu blijkt dat je al vooruitgang hebt geboekt. Wat is een goede toon? 3613474791
En ik kan je verklappen dat je er nog lang niet bent. Dit is nog maar het begin. Over een half jaar begrijp je wat ik bedoel en kun je er hard om lachen hoe je begonnen bent.

Dagobert
Je slaat slaat de spijker op zijn kop Gerard. Wat is een goede toon? 3613474791
Proberen is leren Mattias843 en geduld is een schone zaak .
Velen zijn kopen een MD en na een paar keer zoeken en weinig gevonden te hebben zetten ze hem in de kast en kijken er nooit meer naar om.


_________________
Gr. Jan

15Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 22, 2020 11:08 am

Mattias843

Mattias843
Pieper
Pieper
Ik mag dan wat ongeduldig zijn, opgeven doe ik niet zo rap.

Dus we blijven zoeken... Wat is een goede toon? 3234974453

Bedankt aan allen voor de zeer waardevolle hulp en tips!!!

16Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 22, 2020 12:51 pm

hoedan

hoedan
erelid
Mattias843 schreef:Ik mag dan wat ongeduldig zijn, opgeven doe ik niet zo rap.

Dus we blijven zoeken... Wat is een goede toon? 3234974453

Bedankt aan allen voor de zeer waardevolle hulp en tips!!!

Dat is de manier "Mattias843" Wat is een goede toon? 3613474791 Niet opgeven maar Wat is een goede toon? 3234974453


_________________
Gr. Jan

17Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 22, 2020 1:38 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Dat is de juiste instelling.
Doorgaan en je eigen intuïtie volgen en dan zal he succesvol zijn.
Er zijn twee groepen.

De snelle succes willende losers

Of

De harde bikkels die doorgaan en daardoor echt succes hebben.

18Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 22, 2020 4:43 pm

Mattias843

Mattias843
Pieper
Pieper
En nu moet ik ook nog de goede zoek-plekjes zien te vinden... Wat is een goede toon? 2028186877

19Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 22, 2020 5:16 pm

Einzelganger

avatar
erelid
Ik gebruik soms een drone.

20Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 22, 2020 9:25 pm

hoedan

hoedan
erelid
Mattias843 schreef:En nu moet ik ook nog de goede zoek-plekjes zien te vinden... Wat is een goede toon? 2028186877

Speur eens op Google Earth.


_________________
Gr. Jan

21Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? vr mei 22, 2020 10:39 pm

Peepplaza

avatar
erelid
Het kan overal liggen

22Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? za mei 23, 2020 12:45 am

Mattias843

Mattias843
Pieper
Pieper
Ja ik bedoel inderdaad ook eens plekken buiten het strand zoals een bos... Of hopelijk deze zomer in een droog gevallen rivier?

Een drone is niets voor mij, maar google earth is super daarvoor.

Maar dat komt wel, eerst nog wat leren op het strand zodat ik toch een beetje meer feeling heb met de detector.

23Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? za mei 23, 2020 7:58 am

Einzelganger

avatar
erelid
De drone gebruik ik voor in de duinen om schuttersputjes ed te vinden.

24Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? do mei 28, 2020 9:26 pm

Mattias843

Mattias843
Pieper
Pieper
Ik heb toch een probleem om met de Minelab Vanquish verschillende soorten targets te onderscheiden.

Zo kan ik echt geen verschil horen (zelfs met allerlei andere instellingen) tussen een 2 euro munt en mijn 18k gouden trouwring.
Ook een treklipje van een blikje geeft dezelfde toon als 2 euro en de ring. Wel geeft het treklipje een andere nummer op het scherm. Uiteraard hoor ik wel een verschil tussen 2 en 1 euro munt, en zilver is ook hoger van toon. En ik luk er wel al vaker in om vijzen en munten op geluid te onderscheiden.

Ligt dit aan het manneke of kan het zijn dat de Vanquish reeks niet zo gevoelig is in toon? Zou de aankoop van een betere detector dit probleem kunnen oplossen? Ik denk persoonlijk aan de equinox 800

Met veel dank!

25Wat is een goede toon? Empty Re: Wat is een goede toon? do mei 28, 2020 9:39 pm

Peepplaza

avatar
erelid
Gewoon graven op alle goeie tonen Mattias, met de Equinox heb je hetzelfde probleem tenzij je hem op 50 tonen zet maar dan wordt je helemaal gek van alle tonen.

Gesponsorde inhoud


Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 3]

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum